پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

یکی از مخاطبان این پایگاه خبری با ارسال متنی خواستار پاسخگویی مقامات ارشد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به چند سوال و شائبه مهم در واگذاری مناقصات و مزایده‌های این دانشگاه شد.

به گزازش ریواس جنوب در این یادداشت آمده است؛

خدمت مدیر محترم ریواس جنوب عرض سلام و احترام دارم، هر چند می‌دانم که شما به دلیل حمایتتان از تیم آقای یزدانپناه در دانشگاه علوم پزشکی این مطلب را منتشر نمی‌کنید اما از آنجا که اخیرا افشاگری‌هایی از تخلفات برخی ادارات در آن سایت مطالعه کردم، بر خود لازم دیدم که این مطلب را برای شما ارسال کنم.

از وقتی که آقای یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شد و جلال پوران‌فرد را معاون توسعه خود کرد، عملا آقای پوران‌فرد همه کاره بود و دانشگاه را خودش اداره می‌کرد.

در این مطلب نه به استخدام‌های فله‌ای کار دارم نه به حقوق‌های نجومی بلکه فقط می‌خواهم از آقای پوران‌فرد بپرسم که آیا حاضر است لیست پروژه‌های واگذاری دانشگاه و پیمانکاران آن‌ها را شفاف به مردم اعلام کند؟ تا معلوم شود چه پیمانکارانی در علوم پزشکی برنده کارها می‌شوند؟

این سوال من بیشتر در مورد پیمانکاران خدماتی و نیروی انسانی است.

سوال من این است که آیا دانشگاهی که درآمدهایش از جیب این مردم است باید پیمانکار نورچشمی داشته باشد؟

آقای پوران‌فرد می‌تواند به مردم توضیح دهد که دانشگاه علوم پزشکی در این چند سال چند تا کار و پیمان را به آقایان احسان رضایی، مجید راد، محمدظاهر یزدانپناه و ناصر رضایی داده است؟

اعضای کمیته مناقصات این دانشگاه چه کسانی هستند و آیا آن‌ها حاضرند پاسخگوی عملکردشان در این کمیسیون آب و نان‌دار باشند؟

پیمانکاران نورچشمی‌ در علوم پزشکی چه کسانی هستند و در این چند سال چند پروژه را برنده شدند.

آقای پوران‌فرد به این شائبه پاسخ دهد که آیا در واگذاری پروژه‌ها ظواهر قانونی چیده است تا نهادهای نظارتی با او کاری نداشته باشند یا نهادهای نظارتی به دلایلی که قابل ذکر نیستند، چشم بر تخلفات پوشیده‌اند؟

جلال پورانفرد پرویز یزدانپناه

اگر واگذاری پروژه‌ها قانونی است چگونه همیشه چند پیمانکار خاص برنده مناقصه شرکت خدماتی و نیروهای شرکتی می‌شوند؟

آیا پوران‌فرد می‌تواند به این سوال پاسخ دهد که روابط برادر یکی از این پیمانکاران خاص با نهادهای امنیتی چقدر در برنده شدنش در یک مناقصه مهم تاثیر داشته است؟

تنها در یک نمونه، یکی از این پیمانکاران خاص با چندین شرکت مختلف در قالب‌های مختلف چندین سال است که برنده پروژه‌های بیمارستان‌های امام سجاد، شهید بهشتی و شهید رجایی به تعداد  ۶۸ نفر، تامین نیروی انسانی ستاد دانشگاه به تعداد ۹۳نفر،  تامین ۲۲ نفر آزمونی برای ستاد دانشگاه، تامین ۱۲ نفر برای فضای سبز ستاد و بیمارستان‌های یاسوج،  تامین ۷۹ نفر نیروی انسانی برای شبکه و بیمارستان‌های امام خمینی دهدشت و شبکه‌های شهرستان‌های چرام لنده بهمئی در این سه سال شده است!

او تامین نیروی انسانی برخی از این پروژه‌ها را چهار سال پشت سر هم برنده شد و جای سوال است که در یک پروژه عمومی که همه می‌توانند شرکت کنند، وی به چه شکلی قیمت پیشنهادی خود را تعیین می‌کرد که همواره برنده می‌شد؟

آیا آقای پوران‌فرد می‌تواند از استخدام‌های فله‌ای و قومی این پیمانکاران نورچشمی دفاع کند؟

آیا افکار عمومی می‌پذیرد که همه این واگذاری‌ها قانونی بوده است؟

نکته جالب در این واگذاری‌های بحث برانگیز، مشاهده فامیلی‌های مشابه با فامیلی پیمانکاران برنده در این مناقصات است تا هر چند برخی از این اقدامات ظاهری قانونی دارند اما حساسیت‌ها را روی نحوه این واگذاری‌ها بیشتر کرده است.

انتظار می‌رود، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به این سوالات پاسخ دهد و رسانه‌ها نیز بدون جانبداری آن را منتشر کنند.

توضیح ریواس: این یادداشت دیدگاه یکی از مخاطبان ریواس جنوب است و انتشار آن به معنی تایید آن نیست و این پایگاه خبری دیدگاه مقامات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را نیز در صورت ارسال، منتشر می‌کند.

انتهای پیام/