پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

خبرهای امیدبخش جام امید/ این قسمت؛ آب منطقه‌ای
سال ۱۴۰۳ سال به بار نشستن پروژه‌های آبی است

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد سال جاری را سال خبرهای خوش حوزه آب نامید.

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، آرش مصلح از دیگر مدیرانی بود که با دست پر به جام رسانه امید آمد و خبرهای خوشی داشت.

مدیرعامل شرکت امور آب منطقه‌ای بعد از رئیس سازمان جهاد کشاورزی، بیشترین و مهمترین خبرهای امیدوارکننده را داشت و بدون محدودیت زمانی بیش از دو ساعت پاسخگوی خبرنگاران و سوالاتشان بود.

سال خب های خوش آبی
مصلح بهترین خبر خود را در حوزه‌های مشترک با بخش کشاورزی آغاز کرد و با بیان اینکه پروژه‌های آبی در حوزه کشاورزی بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین دیم را به آبی تبدیل می‌کند، تاکید کرد: این عملیات گردش مالی حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای کشاورزان استان ایجاد خواهد کرد.

او همچنین از سال ۱۴۰۳ به عنوان سالی با خبرهای خوش آبی یاد کرد و گفت که در این سال بخش عمده‌ای از زحمات آب منطقه‌ای به بار می‌نشیند و بسیاری از پروژه‌هایی که از سال ۹۰ شروع شدند، امسال تحویل مردم می‌شوند.

وی آب‌رسانی شرب به لیکک بهمیی، آب‌رسانی به شهر دهدشت، آب‌گیری سد سرپری، ایستگاه پمپاژ لیشتر، تامین آب اراضی مناطق آبریز و تنگ‌انگشترک و راه‌اندازی فاز دوم پروژه امام‌زاده جعفر گچساران را بخشی از خبرهای خوش آب منطقه‌ای در سال جاری دانست و گفت همه این پروژه‌ها همین امسال تمام می‌شوند و مابقی پروژه‌ها در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسند و طرح نیمه‌تمام دیگری روی زمین نمی‌ماند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سیمای آب استان به گونه‌ای مدیریت شد که تا سال‌ها نگرانی از بابت تامین آب شرب، آب کشاورزی، آب صنعت و تولید برق وجود ندارد و فقط سد چمشیر به تنهایی امسال ۴۰ درصد نیاز استان به انرژی برق را تامین خواهد کرد.

مصلح تاکید کرد: بدون اغراق تا قبل از انقلاب حتی یک پروژه آبی در استان نبود اما در این لحظه که با شما صحبت می‌کنم ۶۱ پروژه مهم آبی فعال، سه تا سد مهم و چندین نیروگاه برق آبی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به چند سد در دست ساخت، توضیح داد: پیشرفت فیزیکی سدهای سرپری و پروژه‌های مهمی چون آب‌رسانی به شهر لیکک و سد تنگ سرخ و برخی پروژه‌ها در دولت سیزدهم، دو برابر ده سال قبل از دولت بوده است‌.
انتهای پیام/