پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

حسن نشان‌زاده، مرد کهنه‌کار صنعت نفت و پتروشیمی کشور با ۲۵ سال سابقه کار، در حال حاضر یکی از موثرترین مهره‌ها در موفقیت‌های هلدینگ خلیج فارس است؛ او در جمع خبرنگاران از بهره‌برداری پتروشیمی دهدشت در طی دو سال آتی خبر داد.

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، حسن نشان زاده مقدم در گفت‌وگو با خبرنگاران در کهگیلویه درمورد چگونگی آخرین وضعیت پروژه دهدشت به طولانی شدند روند اجرایی پتروشیمی دهدشت اشاره کرد و گفت: تا دو سال پیش این پروژه مهم فقط ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون روند اجرایی آن مطلوب است.

نشان زاده افزود: پتروشیمی دهدشت یکی از واحدهای پایین دستی پتروشیمی گچساران است که قرار است در آنجا ۳۰۰هزار تن اتیلن دریافت و ۳۰۰هزار تن پلی اتیلن با رویکرد ۸۰درصد صادراتی تولید شود.

معاون برنامه‌ریزی هلدینگ خلیج‌فارس، گفت: یکی از مشکلات عمده ما در کشور پروژه های زمین مانده ای است که بیش از دو دهه طول کشیده است.

وی ادامه داد: پتروشیمی دهدشت از سال۱۳۸۶ کلنگ زنی شده و تا دو سال قبل، تنها ۱۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس رسالت و استراتژی پیش رو را اتمام پروژه های نیمه تمام با رویکرد تکمیل زنجیره دانست و افزود: در آخرین بازدیدی که با حضور معاونت رئیس‌جمهور آقای منصوری داشتیم این پروژه ۴۲درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نشان زاده مقدم بیان کرد: برنامه ریزی ما این است که تا ۱۸ماه آینده بتوانیم این پروژه را تمام کرده و به مرحله راه اندازی برسانیم.