پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

ابتکاری رسانه‌ای در دل هیاهوهای انتخاباتی/روایتی از برگزاری جشنواره رسانه‌ای امید

ریواس جنوب/ در هیاهوی رقابت‌های سیاسی برای تصاحب صندلی چهاردهم در کاخ پاستور تهران، و در بین تقلاها برای جانشینی شهید آیت‌الله رئیسی، یک مجموعه در استان کهگیلویه و بویراحمد به بهترین نحو ممکن دینشان را به دولت سیزدهم ادا کردند.

مجموعه بسیج رسانه به فرماندهی عباس رضایی با تلاش شبانه‌روزی همکارانش همان مجموعه‌ای هستند که در این شرایط سیاسی، ابتکاری جالب به خرج دادند و با برگزاری جام رسانه‌ای امید، برای دولت سیزدهم و خدماتش، سنگ تمام گذاشتند.

جشنواره‌ای یک روزه با استقبال قابل توجه اهالی قلم و رسانه و حضور مدیرانی که در این سه سال حرف برای گفتن داشتند.

شاید اگر همه مدیران دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌خواستند که جداگانه نشست‌های خبری بگذارند و گزارشی از کارهای انجام‌شده را به مردم ارائه کنند، قطعا هزینه‌های هنگفت و زمان‌های زیادی سپری شد اما بسیج رسانه با این جشنواره همه مدیران و همه رسانه‌ها را یکجا جمع کرد تا همه کارهای مهم انجام شده در این سه سال، یکجا در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

جام رسانه امید علاوه بر ایجاد رقابتی سالم میان قلم‌به‌دستان رسانه‌ای اهداف مهمتری چون روایتی امیدبخش و تولید محتواهای امیدآفرین را هم دنبال می‌کرد؛ اهدافی که دست کم تا سه روز آینده می‌شود تحلیل دقیق‌تری از میزان موفقیت آن داشت.

در این جشنواره، هر مدیر ۲۰ دقیقه زمان داشت تا بگوید در این سه سال برای مردم چه کرده است و بعد از آن خبرنگاران در تیم‌های جداگانه و بخش‌های انفرادی در این زمان، محتواهای خام برداشت می‌کردند و سه روز زمان دارند تا این داده‌های خام را در قالب‌های مختلف، خوراک رسانه‌هایشان کنند و نهایتا مردم قضاوت کنند که کدام مدیر در دولتی که نام و لقب مقدس «مردمی‌بودن» را داشت در حد و اندازه این انقلاب و این مردم کار کرده است.

رقابت و‌ جنب و‌ جوش خبرنگاران با هم در عین رفاقت و فضای صمیمی که در جشنواره میان مدیران و خبرنگاران و بچه‌های بسیج بود، حال و هوای خوبی به سالن دولت داده بود.

این جشنواره البته خبرهای امیدبخشی هم داشت؛ آنجا که مدیرعامل آب و فاضلاب استان از رفع تنش چندین ساله برخی شهرها از جمله مادوان و شهرک الغدیر یاسوج گفت تا ترمیم و اصلاح شبکه فرسوده خط انتقال آب شهر بوستان باشت و پرداخت بدهی‌های میلیاردی ده سال پیش این شرکت!

خبرهای امیدبخشی چون شکست رکورد خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و رسیدن به بالاترین عدد در تاریخ کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تا افزایش تولید گوشت مرغ از ۱۳ هزار تن به ۲۰ هزار تن و رسیدن به مرز خودکفایی در تولید این محصول پرتقاضا که رییس سازمان جهاد کشاورزی، خبر آن را به رسانه‌ها داد.

خبرهای خوشی چون وجود ۶۱ پروژه آبی فعال در استان کهگیلویه و بویراحمد که ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی را از دیم به آبی تبدیل می‌کند.

آنجا که مدیرعامل آب منطقه‌ای از پیشرفت فیزیکی سد سرپری در یکسال به اندازه ۱۱ سال گذشته خبر می‌دهد و سه سد در حال ساخت در کهگیلویه و بویراحمد را نوید تحولی بزرگ در صنعت آب استان می‌داند.

خبرهای خوشی نیز از حوزه صنعت و معدن مخابره شد و مدیرکل صمت کهگیلویه و بویراحمد از احیای ۵۷ واحد راکد و تعطیل در دولت سیزدهم خبر داد .

خبرهای خوشی که ریواس جنوب آنها را به طور کامل از همه بخش‌های توسعه‌های استان در یک بسته خبری جداگانه منتشر خواهد کرد.

ابتکاری جالب در دل رقابت های انتخاباتی

انتهای پیام/