پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

خبرهای امیدبخش جام رسانه امید/ این قسمت؛ صمت
مشوق های جدید در راه تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمدی

ریواس جنوب/ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از رونمایی از یک بسته جدید حمایتی و مشوق‌های تازه برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد.

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، امیرتیمور موسویان با چند خبر خوش به جشنواره رسانه‌ای امید آمد و از تصویب چند مشوق جدید و حمایت‌های تازه از کسانی خبر داد که در این استان سرمایه‌گذاری و تولید کنند.

خبرهای خوش صمت کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت که این کار برای اولین‌بار در دستور کار قرار گرفت و به زودی از این بسته که شامل حمایت‌ها و مشوق‌های تولید است، رونمایی خواهد شد.

او همچنین از صدور مجوز اکتشاف و مطالعه معادن استان برای نخستین‌بار خبر داد و با بیان اینکه قبلا اجازه این کار را نداشتیم، گفت: سیاست ما جلوگیری از خام فروشی معادن و ظرفیت‌های قابل توجه این حوزه است و تلاش می‌کنیم که صنایع جانبی و فرآوری معادن استان را راه‌اندازی کنیم تا این معادن به جای خام‌فروشی، ایجاد ارزش افزوده کنند و منجر به تولید شغل و درآمد و نهایتا پویایی اقتصاد استان شوند.

موسویان همچنین از رسیدن صادرات غیرنفتی استان به مرز حدود یک میلیون تن با ارزش دلاری ۴۷ میلیون دلار خبر داد و گفت که در این دولت توجه خوبی به مقوله صادرات شده است.

و اما مهمترین خبر خوش مدیرکل صمت، بازگشت ۵۷ طرح مهم تولیدی تعطیل شده به چرخه تولید بود که علاوه بر افزایش تولید موجب ایجاد ۷۳۵ شغل در استان شدند.

افزایش ظرفیت تولیدی در ۳۶ طرح تولیدی، تزریق ۳۳۵ میلیارد سرمایه در گردش به صنایع، صدور حدود ۲۰ هزار پروانه کسب صنفی، صدور مجوز بیش از سه هزار و ۴۰۰ مشاغل خانگی و صدور ۲۰۰ مصوبه مهم رفع موانع تولید با بازدیدهای میدانی از طرح‌های مشکل‌دار دیگر خدمات موسویان و همکارانش در سه سال گذشته بوده است‌.

انتهای پیام/ بنام