پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

خبرهای شنیده شده از اداره‌کل کار کهگیلویه و بویراحمد نه تنها هر چه امید در دل مردم باقی‌مانده را یکجا ناامید می‌کند بلکه یک سوال اساسی را مطرح می‌کند که واقعا نهادهای نظارتی در دولت و قوه قضاییه دقیقا کجا هستند و چه کاری در این زمینه انجام دادند؟

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، در دل تب و تاب شروع انتخابات ریاست‌جمهوری، اخباری از تخلفات در یک اداره‌کل به گوش می‌رسد که اعتماد مردم، امید جامعه، اقتدار و هوشیاری نهادهای نظارتی، انتصابات استاندار و همه چیز را یکجا زیر سوال برده است.

نوذر شبرنگ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد است؛ او این روزها با اتهامات سنگینی مواجه است؛ اتهاماتی که البته هرگز او را وادار به پاسخگویی نکرده و گویا آقای شبرنگ آنقدر پشتش گرم است که پاسخ سوالات خبرنگاران را هم نمی‌دهد.

قبل از آنکه به تخلفات و فسادهای فاجعه‌بار این اداره‌کل اشاره کنیم باید گفت در تازه‌ترین موارد در بی‌اعتنایی آقای شبرنگ به سوالات خبرنگاران، او پا را فراتر گذاشته و در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما گفته است به شما مربوط نیست؛ امورات مردم چه ربطی به خبرنگاران دارد؟

موضوعی که پای معاون سیاسی استاندار را هم به ماجرا باز کرد و او وعده برخورد با این مدیر خاطی را داده است.

آنچه اکنون مهم است این نیست که یک مدیرکل در پاسخ به سوال یک خبرنگار اینگونه بی‌نزاکت پاسخ می‌دهد بلکه مهم این است که این مدیر پشتش به چه گرم است که بی‌محابا تخلف می‌کند و از چیزی نمی‌ترسد و راحت هم به خبرنگاران بی‌حرمتی می‌کند؟

و بدتر از همه این‌ها، تخلفات فساد‌آمیزی است که در زمینه عملکرد این مدیر با برچسب انقلابی مطرح است و متاسفانه نهادهای نظارتی نیز دست روی دست گذاشتند تا آبروی دولت شهید رئیسی و مجموعه دولت در استان خدشه‌دار شود.

مدیرکل کار متهم است که به عنوان یک مدیر پروازی که خانه‌اش در کلان‌شهر شیراز است، هزینه سرسام‌آوری را در رستوران مرفه‌نشینان تخت طاووس به بیت‌المال و مردم تحمیل می‌کند و ۸ ماه است که صبحانه و نهار و شام را از رستوران سفارش می‌دهد.

او همچنین متهم است که خودروی گران‌قیمت اداری را در هشت ماه گذشته و گاه و بیگاه در اختیار داشته و بین یاسوج و شیراز در تردد بوده است.

شبرنگ همچنین متهم است که مبلغ هنگفتی را به صورت علی‌الحساب از کارپرداز پول نقد گرفته و معلوم نیست کجا هزینه کرده و اکنون ذیحساب اداره در به در دنبال این پول هاست.

نکته ناامیدکننده‌تر اینکه آقای مدیرکل، نه تنها به رسانه‌ها و افکار عمومی علی‌رغم سوالات مکرر آنها، پاسخ نمی‌دهد بلکه به پیگیری‌های ذیحساب و دیگر عوامل نظارتی نیز پاسخی نمی‌دهد و تاکنون این پول‌ها را پس نداده است.

پروازی بودن آقای مدیر فقط در هزینه خورد و خوراک و ایاب و ذهاب با پول بیت‌المال نیست بلکه او دو تا از مهمانسراهای اداره‌کل را نیز اشغال کرده به طوری که اسکان و پذیرایی همکاران شهرستانی در مهمانسرا‌های این اداره‌کل عملا منتفی است و این‌ها به هیچ عنوان در شأن یک مدیر در نظام اسلامی نیست.

موارد اتهامی و حاشیه‌ای آقای مدیرکل به همین موارد ختم نمی‌شود و در ادامه به موارد دیگری از این دست خواهیم پرداخت.

پیش‌تر نیز تعطیلی ۸ ماهه مجتمع ورزشی کارگران یاسوج در رسانه‌ها مطرح شد اما آقای مدیرکل مثل بقیه موارد به این تضییع بیت‌المال و فرسوده شدن اموال متعلق به کارگران مظلوم پاسخی نداد.

ریواس جنوب از نهادهای نظارتی انتظار دارد که به این موارد اتهامی ورود کند و چنانچه صحت دارند برخورد قاطع و شفاف کنند و چنانچه صحت ندارند نیز برای اعتماد افکار عمومی، آن را به مردم اعلام کنند.

از آقای استاندار نیز انتظار می‌رود برای آنکه عبرتی شود برای بقیه، قبل از انتخابات دست به کار شود و این اداره‌کل مهم که با اشتغال، تولید و طبقه مستضعف کارگران سر و کار دارد را به دست یک مدیر پاکدشت و توانمند بسپارد.

پیش از این نیز، استاندار چند گزینه را برای جایگزینی نوذر شبرنگ فراخواند و مصاحبه‌هایی از آنها گرفت اما حادثه شهادت رئیس‌جمهور موجب تعویق در کار شده اما از آنجا که معلوم نیست دولت بعدی متعلق به چه کسی باشد، ارزش کار استاندار این است که قبل از تغییر دولت و تغییر مدیران، شخصا و در همین دولت این تغییر را انجام دهد و آقای شبرنگ را عزل کند.

ادامه دارد….

انتهای پیام/ بنام