پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

پاسخ زیرکانه استاندار به یک سوال سیاسی و پاسخ به اعتراض نماینده بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به سوالی در خصوص ترکیب یک‌سویه اعضای هیات‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری پاسخی هدفمند و زیرکانه داد.

به گزارش ریواس جنوب از یاسوج، سید علی احمدزاده صبح امروز و در جشنواره رسانه‌ای امید در پاسخ به سوالی در خصوص اعتراض نماینده بویراحمد و رییس ستاد انتخاباتی پزشکیان به چینش اعضای هیات اجرایی، گفت: بر طبق قانون، فرمانداران اختیار دارند ۳۰ نفر معتمد را برای تشکیل هیئت‌عای اجرایی معرفی کنند و این کار قانونی انجام شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با هوشمندی خاصی به جای پاسخ به اصل سوال و اعتراض اصلی نماینده بویراحمد که به انتخاب همه اعضای هیات‌های اجرایی از طیف اصولگرایی پاسخ دهد، به اشخاص اشاره کرد و گفت: هیات‌های اجرایی قبل از ثبت‌نام و تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری انتخاب شدند و آن زمان معلوم نبود چه کسی نامزد انتخابات می‌شود که بگوییم اعضای هیات‌های اجرایی به سمت فلان نامزد سوگیری دارند یا ندارند!

احمدزاده افزود: این روند انتخاب هییت‌های اجرایی و معتمدین معرفی شده در کل کشور بر همین منوال است و خاص استان ما نیست.

استاندار البته اطمینان داد که انتخابات را سالم برگزار خواهد کرد و برای اثبات حرفش گفت که همان‌گونه که در برخی حوزه‌های انتخاباتی مجلس، در استان ما، نمایندگانی پیروز شدند که با تفکر و طیف سیاسی فرمانداران و هیأت‌های اجرایی آن حوزه‌ها، همسویی نداشتند در ریاست‌جمهوری نیز جای نگرانی نیست و سلامت انتخابات برای ما مهم است نه برنده انتخابات.

او این را هم گفت هر چند ما الان نمی‌دانیم که اعضای هیئت اجرایی طرفدار کدام نامزد هستند اما اگر بدانیم هم طبق قانون اجازه تغییر ترکیب فعلی هیات‌های اجرایی وجود ندارد و انتخابات با سلامت کامل و با همین اعضا برگزار خواهد شد.

به گزارش ریواس جنوب اخیرا محمد بهرامی، نماینده مردم بویراحمد و علیرضا کفایی، رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان اعتراض کردند که ترکیب فعلی هیات‌های اجرایی همگی از جریان اصولگرایی هستند و افرادی با تفکر اصلاح‌طلبی در بین این اعضا نیست.

در بین ۶ نامزد تایید صلاحیت شده ۵ نفر با تفکر اصولگرایی و یک نفر با تفکر اصلاح‌طلبی تایید صلاحیت شدند.

انتهای پیام/