پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

خلاصه ای از مهمترین خبرهای امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ از نگاه ریواس جنوب را اینجا بخوانید.?

?۶ هندبالیست از کهگیلویه و بویراحمد به اردوی تیم ملی دعوت شدند

رییس هیأت هندبال کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶ بازیکن از این استان امروز (دوشنبه) به اردوی آمادگی تیم ملی هندبال پسران رده سنی جوانان دعوت شدند.

مصطفی پارسایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۶ بازیکن هندبال کهگیلویه و بویراحمد شامل علیرضا رضوانی، شایان فرشته نژاد، امین کاظمی، مهرشاد پارسایی، مهرشاد دانشی و طاها شکوهی است.

(مشروح خبر)

? مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبر داد: احداث ۳۵ هزار خانه در بافت فرسوده فارس

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اعلام کرد که بیش از ۳۵ هزار خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن، در بافت‌های فرسوده شهری این استان احداث خواهد شد.(متن کامل)

?حصر کماکان وجود دارد و رفع حصری صورت نگرفته است

مدیرعامل بنیاد باران در خصوص خبرهای منتشر شده در مورد کاهش محدودیت‌ های منزل میرحسین موسوی و زهرا رهنورد گفت: در اخبار به صراحت گفته‌اند که حصر کماکان وجود دارد و با توجه به این واکنش نتیجه می‌گیریم که رفع حصری صورت نگرفته است. تنها یک دروازه که مقابل خیابان اختر را برداشته‌اند.

(برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید)

?قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به دولت ابلاغ شد 

(مشروح خبر)

?۴ محکوم به قصاص در فارس به پاسداشت شب قدر بخشیده شدند

(برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید)

?عبدالعلی دستغیب: آنچه به عنوان نقد و تحقیق ادبی رواج دارد ناقص است

دستغیب گفت:خوانش سعدی نه برای این است که به ما اخلاقیات بیاموزد بلکه کار ما باید این باشد که هرآنچه شعرایی مانند سعدی، حافظ، مولانا، فردوسی و دیگران کشف کرده اند را دوباره کشف کنیم و این کار آسانی نیست و مستلزم داشتن نبوغ است و این چیزیست که قدما می فهمیدند اما متاسفانه مدتیست که ما نمی فهمیم و اگر بخواهیم کاری انجام بدهیم اینست که زبان فارسی را با ملاک های جدید هنری بازسازی کنیم.

(متن کامل)

?پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

(متن کامل)