پایگاه خبری-تحلیلی ریواس جنوب (rivasjonoob.ir)/

انتشار لیست استخدام های بدون ضابطه در شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار را راهی این شرکت کرد تا به قول خودش ابعاد این خبر را بررسی کند و حالا اما مردم منتظر واکنش بعدی آقای معاون هستند.

به گزارش ریواس جنوب؛ بعد از آن که رسانه ها از استخدام ۲۸ نفر در شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد پرده برداشتند حساسیت افکار عمومی نسبت به این خبر به شدت بالا رفته است به طوری که مسوولین استانی مجبور به واکنش شده اند.

در تازه ترین واکنش مرادعلی پیوند معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار به طور سرزده از شرکت برق استان بازدید کرد تا ببیند این ۲۸ نفر چرا و چگونه استخدام شده اند.

در همین رابطه ایسنا نوشت؛

«یکی از مشکلات اساسی در استان کهگیلویه و بویراحمد که در سال های اخیر موجب دل نگرانی و انتقاد و اعتراض از سوی مردم و جوانان جویای کار در این استان شده بود، استخدام های غیر قانونی، سفارشی، با رابطه، فله ای، طایفه ای و انتخاباتی است به همین خاطر مرادعلی پیوند معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه اصحاب رسانه برای پی‌گیری موضوعات مختلف از جمله این موضوع به صورت سر زده از شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید به عمل آورد.

پیوند در خصوص لیست ۲۸ نفره منتشر شده در فضای مجازی و برخی رسانه های محلی مبنی بر استخدام غیرقانونی و سفارش شده و از طریق واسطه از بیرون شرکت برق استان اظهار کرد: روند استخدام و بکارگیری نیرو با نامه و دستور از سوی ادارات مختلف بخصوص شرکت برق استان و شرکت توانیر باید متوقف شود. خبرهایی از فشار برای به‌کارگیری نیرو در ادارات شنیده می‌شود و شفافیت درباره این موضوع از جمله دغدغه‌های مهم مردم است.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به فصل انتخابات نامه‌هایی به صورت مستقیم از طرف وزارتخانه‌ها برای جذب نیرو گرفته می‌شود، که باعث بی‌انگیزه شدن و گلایه‌مندی مردم خواهد شد و مردم حق دارند نسبت به این موضوع واکنش نشان بدهند.

پیوند تصریح کرد: اگر ادارات با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند این موضوع به استانداری اطلاع داده شود تا به صورت قانونی با وزارتخانه مربوطه رایزنی صورت بگیرد و فرآیند جذب و برگزاری و آزمون بصورت عادلانه انجام شود.»

با بررسی صحبت های پیوند می توان دریافت اگر چه وی به درستی به نگرانی ها و گلایه های مردم با شنیدن این گونه اخبار اشاره کرد اما آن قاطعیت لازم دست کم در نحوه بیانش دیده نشد و تا حدی احساس می شود بیشتر توصیه و یا احیانا امر به معروف و نهی از منکر کرده است.

بدیهی است مدیران غیرمتعهد دستگاهها و ذی نفوذان اداری این عدم قاطعیت را مماشات می پندارند و برای اقدامات مشابه جسور می شوند.

آقای پیوند حتما می داند این اقدامات به ویژه استخدام های بدون ضابطه در زمره بزرگترین رانت های فساد محور موجود اداری هستند و این فساد حتما برخورد قاطع تری می طلبد و اتفاقا اگر تا امروز مردم در خصوص این نوع بی عدالتی نگران بوده اند از امروز به بعد نگران چگونگی برخورد مقامات و اسناد بالادستی با عاملین و مسببین این گونه تبعیض های اداری هستند.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا آقای پیوند صرفا برای کاهش فشار رسانه ای و افکار عمومی این بازدید را انجام داده است یا علاوه بر اینها در راستای عدالت اداری هم برخوردهای لازم را خواهد داشت.

ریواس جنوب اقدامات بعدی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد را در این باره گزارش خواهد کرد.

انتهای پیام/ ب